Nieuwe regelgeving ISPS / Havenbeveiliger

Jarenlang kon je met je éénmalig behaalde certificaat ISPS / Havenbeveiliger werken in de Nederlandse Havens.Inmiddels zijn de instanties er achter gekomen dat dit geen terugkerende inkomsten oplevert en dat de kennis wellicht wegzakt als men niet regelmatig werkzaam is in de havengebieden. Dus… met ingang van 1 januari 2024 zijn de ISPS certificaten nog maar 5 jaar geldig.Dat dit eraan zat te komen was al vele jaren bekend, maar de informatievoorzienig bleef natuurlijk weer Lees meer…

Waardering vanuit het personeel

Afgelopen week kreeg ik uit de handen van een van de medewerkers van mijn grootste opdrachtgever een paar cadeautjes.Bij deze blijk van waardering zat een instructie dat ik deze in volgorde van groot naar klein moest uitpakken. De eerste was een grote envelop met onderstaande kaart waarin een mooie tekst staat wat ik voor hun beteken. In het tweede cadeautje zat onderstaand lego poppetje met op zijn rug het Katana Security logo. In het derde Lees meer…

introductie afbeelding

Leefbaarheid in de wijk – Buurtpreventie

Op dinsdag 29 november was ik uitgenodigd voor een bijeenkomst welke was georganiseerd door de gemeente Hellevoetsluis in samenwerking met de stichtingen PUSH en Fijn Je Te Zien.Deze uitnodiging heb ik toen in overleg gedeeld op de facebook pagina van onze wijk om meer inwoners hierbij te betrekken. Tijdens deze bijeenkomst gaf een voormalig inbreker een “kijkje in de keuken” betreffende waar hij als ervaringsdeskundige op let tijdens zijn rondes door de wijk die hij Lees meer…

Veelzijdige dienstverlening

Door onze discretie naar opdrachtgevers en klanten is het best lastig om regelmatig een stukje te schrijven over onze werkzaamheden. Niet omdat we dat niet willen of omdat we helemaal niets beleven, want dat is echt niet zo, maar het blijft lastig om iets over onze werkzaamheden te vertellen zonder het vertrouwen van onze klanten te schaden. Waarschijnlijk nemen wij dit veel te zwaar op want ik lees regelmatig iets van collega-bedrijven die dit wel Lees meer…

afbeelding blog gastvrije ontvangst

Het WOW effect in gastvrije ontvangst

Overal kom je het tegen. Beveiligers of receptionisten die bezoekers hartelijk welkom heten. Hospitality noemen we dat. Maar wat maakt nou dat iemand zich echt gastvrij ontvangen voelt.Is dat de ontvangst door een goed gekleed persoon aan een mooie balie?Of kan het ook iemand zijn die casual gekleed naar u toe komt lopen en bij uw naam aanspreekt op het moment dat u de deur door komt?Beide uitersten zijn mogelijk, maar waarschijnlijk afhankelijk van het  Lees meer…